De buitenkant van het Kröller Müller Museum op 9 januari 2019 |
Het Museum Restaurant |
Drie primitieve paaltjes en een bol, Barry Flanaga. Ik noem ze primitief omdat ze me aan Afrika doen denken, aan houten palen die gebruikt worden om verkoopstalletjes mee te maken. |
Barry Flanagan, Bleach I, (1970). Ook dit doet me denken aan Afrika. |
Rebecca, Ossip Zadkine (1927) Schoonheid en elegantie die geen uitleg behoeft. |
Zo kun je een mens ook zien: kwetsbaar en eenzaam. Herkenbaar Giacometti. |
Prachtig rood accent bij vergane Zonnebloemen van Van Gogh. |
Contrast tussen schaduw en zonlicht, de barokke vorm van een boom tegenover het zacht op de wind bewegende sculptuur van George Ricky, L'S-one up one down excentric II (1981) |
Het ei van Constantin Brancusi (Het begin van de Wereld, 1924) in de kast rechts met op de achtergrond een Compositie van Piet Mondriaan. Ze passen als gegoten in de architectuur van het museum. |
Twee bezoekers met op de achtergrond het neon kunstwerkje Wandflower van Ian Hamilton Finlay (1975). |
Levende Kunst (Autohappening met 2 acteurs) naast 'De Omgekeerde Graftombe' van Huang Yong Ping (1994) buiten het museum. |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten