Posts tonen met het label Koning Filip. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Koning Filip. Alle posts tonen

maandag 16 maart 2020

BELGISCHE KONING FILIP STOPT

Koning Filip wordt bijna dagelijks door de politieke leiders van zijn land in zijn hemd gezet.

Het is een publiek geheim dat Koning Filip erover denkt om te stoppen met Koning te zijn van alle Belgen. Wie zou dat niet doen als je zowat elke dag door de politiekers voor joker wordt gezet? Hij is nu al langer dan 290 dagen bezig met een federale regering te vormen zonder dat ook maar een streepje licht aan de tunnel gloort en het einde is nog lang niet in zicht. De vorige regeringsformatie duurde maar liefst 451 dagen en het is wel zeker dat het deze keer nog langer gaat duren want de tegenstellingen zijn alleen maar scherper geworden.

Ondanks het zorgvuldig koninklijk beraad dat de koning telkens opnieuw heeft met de politieke leiders, gooien ze roet in het eten met hun commentaren zodra er weer een informatieploeg aan het werk is. Het botert niet tussen de de Waalse meerderheidspartij van socialisten en de Vlaams nationalistische meerderheidspartij. Uit afschuw voor en angst van de Waalse socialisten voor de Vlaamse nationalisten  hebben de socialisten zelfs het voorstel om een noodregering te vormen in de vuilbak gegooid.

Het is duidelijk dat de koning der Belgen klem zit tussen Vlamingen, Walen en Brusselaars. De Vlamingen zijn de Walen spuugzat omdat die als minderheid nog steeds denken dat het land van hun is. De Walen zijn de Vlamingen beu omdat ze een andere taal dan Frans spreken en denken dat ze omdat ze de meerheid zijn ook veel te zeggen hebben. Brussel heeft met iedereen ruzie omdat Walen noch Vlamingen willen betalen aan de hoofdstad van een land dat niet meer bestaat.

De koning heeft groot gelijk dat hij zijn plan trekt en er met zijn gezin en koninklijk vermogen vandoor gaat. Waarom nog langer liggen vallen met Vlamingen, Walen en Brusselaars die geen kant op willen?

De Vlamingen willen het liefst een republiek worden zonder Walen en met Brussel als hun hoofdstad. De Walen willen Belgen blijven maar alleen als zij het voor het zeggen hebben. En de Brusselaars? Die weten al lang niet meer wat ze willen. Frans spreken en met een dikke nek de grote jongen uithangen? België is verloren. 


Ter informatie.

Volgens de laatste peilingen wordt Vlaams Belang, de uiterst rechtse nationalistische "eigen volk eerst" partij, de grootste In Vlaanderen met meer dan 27% van de stemmen. De nationalistische conservatieve partij N-VA van Bart de Wever zakt tot 22% van de stemmen.
Dat betekent dat de helft van de Vlamingen van uitgesproken tot extreem nationalistisch zou stemmen. De Waalse socialisten zullen hun knopen moeten tellen willen ze België behouden.


donderdag 25 juli 2013

DE BELGISCHE BASTAARDDOCHTER

Natuurlijk,de bovenstaande fotomontage is geen enkel bewijs dat Delphine een dochter zou zijn van Koning Albert II van België, maar het is wel opvallend hoe de beide gezichten bij elkaar passen. De montage is gemaakt van de 2 foto's die hieronder staan afgebeeld. 



Is Delphine Boël nu wel of niet een onechte dochter van Koning Albert II? Tot nu toe reageert de Belgische Koninklijke Familie krampachtig. Ook de nieuwe Koning Filip reageert afwijzend op elke vraag, op het nonchalante af, terwijl ze zijn halfzuster zou kunnen zijn. Hij zou daarom toch wel wat menselijker kunnen reageren? Enfin, het laat nog maar eens zien dat het Belgische Koningshuis buiten de maatschappelijke werkelijkheid staat. Daarentegen is het een publiek geheim dat het enfant terrible Prins Laurant, een broer van Koning Filip, in ieder geval kontakt heeft met zijn veronderstelde halfzuster.  
De 2 bovenstaande foto's heb ik gebruikt voor de fotomontage boven aan de blog. Links een recente foto van Delphine Boël (Pol de Wilde-Corelio). Rechts een foto van Koning Albert II.


Over het algemeen gaat men er vanuit dat Delphine Boël wel degelijk een onechte dochter van Albert is. Waarom ook niet? Iedereen weet dat hij heel lang een slecht huwelijk heeft gehad met zijn Italiaanse Prinses Paola. De moeder van Delphine, een vrouw uit Belgische aristocratische kringen, heeft onomwonden bekend gemaakt dat zij maar liefst 18 jaar een verhouding met de Koning heeft gehad. Dat is verdorie een half huwelijk en dan doet hij met zijn familie net of er niks aan de hand is.

Ik lees in de kranten dat Delphine Boël opnieuw een juridische procedure heeft opgestart om te bewijzen dat Koning Albert haar biologische vader is.Waarom ook niet? In een tijd dat er gedebatteerd wordt over de rechten van het kind zoals o.a. het recht om zijn of haar biologische vader te kennen, zou het toch niet meer dan normaal moeten zijn dat een man zijn vaderschap erkent, ook al was hij Koning der Belgen? Het zou een mooi voorbeeld zijn van openheid. Maar blijkbaar is dat moeilijk voor het Belgische koningshuis waarvan beweerd wordt dat de toekomst van België daaraan is verbonden. Kortom, het is alles politiek.