zondag 27 mei 2012

VEILING VAN EEN SCHILDERIJ



De Bloempot, acryl en houtskool op paneel, 100 x 100 cm
Ik schilder nu al langer dan tien jaar. Omdat ik meer bezig ben met productie dan met marketing, groeit de voorraad gestaag.

Een schilderij weggeven is niet zo gemakkelijk. Voor je het weet, voelt iemand er zich mee opgescheept. Tenzij er om gevraagd wordt maar daar zijn veel mensen toch weer te verlegen voor. Zelfs om naar de prijs te vragen, is sommigen teveel. Hoe kom ik dan te weten of er belangstelling is voor een of meer werken? 

Ik dacht misschien wel via een veiling. Mensen die belangstelling hebben kunnen dan een bod doen op een schilderij.

Daarom zet ik de komende maanden elke maand een schilderij te koop. Er kan een maand lang een bod gedaan worden op het schilderij. Wie het hoogste bod doet, heeft het gekocht. 

Bij aankoop kan het bij mij thuis opgehaald worden maar ik wil het ook met plezier zelf bezorgen.


EEN BOD DOEN OP BOVENSTAAND SCHILDERIJ

Het schilderij wordt ingezet voor het bedrag van € 100,- Er kan tot 27 juni een bod gedaan worden dat je kunt sturen naar mijn email adres:

petrusnelissen@hotmail.be 

DE BLOEMPOT

"De bloempot" is met acryl geschilderd op een paneel van triplex van 100 x 100 cm. Je kunt het ophangen met de lat aan de achterkant. Je kunt het ook laten inlijsten waardoor het extra uitkomt.

Het is geabstraheerde werkelijkheid (figuratie). Daarmee is het meer dan een voorstelling van de werkelijkheid. Het is een geschilderd gedicht, een geestelijke voorstelling die kan dienen om te mediteren over leven en werkelijkheid. De tuin als tuin om van te genieten, maar de tuin ook als symbool van het geestelijke leven dat ordening en beschutting nodig heeft. De houtskool lijnen zijn kwestbaar zoals elke geestelijke tuin kwestbaar is. 

Met zo een schilderij kun je dus veel kanten op. Het is een schilderij met meerdere verhalen en dat is leuk voor de mensen. Er hangt een gespreksonderwerp aan de muur dat langer meegaat dan vandaag en morgen.


3 opmerkingen:

  1. jammer dat het schilderij in de bijdrage niet te zien is

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jammer dat het schilderij in de bijdrage niet te zien is

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ingridvandenbergh

    Dat moet een foutje zijn. Ik zie het op mijn scherm goed staan.

    BeantwoordenVerwijderen