donderdag 22 augustus 2019

ERDOGAN, EEN WAAR GEBEURD VERHAAL

Erdogan
Een waar gebeurd verhaal

Een fietstocht brengt je in vakantiestemming.
Langs de weg kun je kersen kopen en pruimen.
Gisteren nog een emmertje vol
blauwe pruimen gekocht
voor slechts een euro.
Je denkt waar doen ze het van?

We hadden ook nog een gesprek met een visser
langs het kanaal Burgemeester Delen.
Op mijn vraag of ik een foto van hem mocht maken,
poseerde hij, bereidwillig.

Ik meende een accent te horen.
Zijn voornaam was Erdogan
Ik schoot spontaan in de lach.
 Dat kan toch niet?
En dan bedenk je, waarom niet?

Hij was al Erdogan voor Erdogan.
Een Turkse Ossenaar met pensioen.
Na ruim 40 jaar 
als vrachtwagen chauffeur.

Vorige week heeft hij nog een snoek gevangen
van 3,5 kilo en 65 cm lang.
Ik geloof hem op zijn woord.

Hij is gescheiden
maar woont samen met een Poolse vrouw.

Ik schoot opnieuw in de lach.
Een Poolse met een Turkse Ossenaar?
Het moet niet gekker worden in Oss.

Hij was gelukkig met z'n brommertje
merk Tomos.

Zo zie je maar weer.
Op de fiets hoor je nog eens wat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten