maandag 17 augustus 2015

HET KUNSTENFESTIVAL DORP WATOU

Het Rode Huis, 5 augustus 2015
Ik was in Watou vanwege het kunstenfestival (zie mijn blog 'Kunstenfestival Watou'). Maar zoals altijd inspireerde me ook deze keer het dorp tot het fotograferen van huizen, tuinen, pleinen en straten. Zelfs schuttingen ontsnapten niet aan mijn aandacht omdat ook die het karakter van een straat of dorp mee bepalen. 

De Oprit, 5 augustus 2015
Dankzij de grote vrijheid in bouwen in België, kun je aan de huizen, tuinen, hekken en versierselen in die tuinen vaak de bewoners herkennen. Dat maakt dorpen en steden tot kunst en dan vooral Volkskunst. Volkskunst in het groot in de publieke ruimte; Dus wie zijn land en zijn volk wil kennen, kijkt naar de huizen, de starten, de pleinen en bijvoorbeeld ook de schuttingen. 

Het Aardappelveldje, 5 augustus 2015
Dat is ook de reden waarom ik op deze blog de serie Flanders-Land ben begonnen. De eerste aflevering dateert al van 15 februari 2014, toen nog bestaande uit 2 foto's. Intussen heb ik het aantal foto's per blog uitgebreid omdat er nog zoveel foto's wachten om gepubliceerd te worden. De serie zal dan ook voorlopig nog wel vervolgd worden met vele afleveringen.

De Schutting, 5 augustus 2015


De Weg naar Poperinge, 5 augustus 2015


De Trapgevel, 5 augustus 2015


De Woning zonder Ramen, 5 augustus 2015


Kameel, 5 augustus 2015


Rode Bakstenen met 2 Ramen, 5 augustus 2015 


Het Tuinmuurtje, 5 augustus 2015





Geen opmerkingen:

Een reactie posten