maandag 1 oktober 2012

AANBIEDING VAN DE MAAND

Petrus, 'raket naar de maan', acryl op paneel, 2008

Wie heeft er niet gedroomd om net als Kuifje spannende reizen te maken, goed van kwaad te scheiden en over dat alles ook nog eens reportages in kranten te schrijven? Een reis naar de maan hoorde daar ook bij. Wist ik veel dat zo'n reis jaren later in het echt zou plaats vinden, toen was het verbeelding. De werkelijkheid haalt onze verbeelding in. Of dat ook zal gebeuren met onze verbeelding van Star Wars enz. valt nog te bezien.
Ik denk dat uiteindelijk zal blijken dat onze verbeeldingskracht verder zal reiken dan de werkelijkheid. 
 
Maar het verhaal van de raket naar de maan gaat over nog meer. Zo blijkt een ingenieur met snode plannen zich te willen opofferen voor de andere reizigers om zo zijn schuld vanwege zijn boze plannen te vereffenen. Er gebueren ook toevallige dingen die de reis verder helpen en nog veel meer.
 
Met een schilderij als "Raket naar de maan" aan de muur, heb je daarom niet alleen een herinnering aan je jeugdvriend Kuifje aan de muur hangen maar ook een herinnering aan je jeugdidealen en waar ze zijn gebleven, waar de grenzen van je verbeelding liggen en nog veel meer.  

Via mijn email adres kun je op dit schilderij de hele maand oktober een bod doen. Ik verwacht een minimumprijs van 150 Euro. 

2 opmerkingen:

  1. Als je het niet erg vindt, blijf ik liever met beide benen op de grond :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een helicoptertje voor je aanstaande Europareis zou toch wel handig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen