donderdag 4 april 2024

BEATLE FOTO MANIA WASHINGTON D.C.

De foto's op deze blog zijn afkomstig uit het onlangs gepubliceerde fotoboek met foto's van Paul McCartney "1964 Eyes of the Storm"


Vanwege de sneeuwval reisden de Beatles met de trein in plaats van met het vliegtuig van New York naar Washington.


“De treinreis was een goed moment om aan een stuk door foto’s te nemen. Ik genoot onderweg van het Amerikaanse landschap en de werkers die we passeerden. Ik kom zelf uit de arbeidersklasse en zeg altijd dat je die mensen niet moet onderschatten. Toch doen velen dat.” Blz. 204) 



Ze zijn maar een dag in Washington geweest (11 en 12 februari 1964). “Net als in Parijs en New York nam ik weer foto’s vanaf de achterbank van de auto”, aldus Paul. Aan de foto hierboven is dat goed te zien. Elke bezoeker aan Washington is verplicht om een foto te maken van het Capitool en het Witte Huis, beide centra van wereldmacht Amerika.




“Het verbaasde me om de zeer Britse naam can Christine Keeler in lichten op een morsig bioscoopje te zien staan. De Profumo-affaire was in het Verenigd Koninkrijk groot nieuws geweest, maar ik had niet verwacht haar naam hier zo groot te zien."




“Er is een foto van mij -ook weer vanuit de auto genomen, omdat het een van de weinige plaatsen was waar ik voldoende ruimte had om te fotograferen - van een sereen ogend meisje met een hoofddoek. Maar op de volgende shot van dat rolletje staat al een volwassen vrouw die enthousiast naar de auto zwaait en er achteraan rent. Elke foto legt weer een ander moment vast.”




Er staat in het hoofdstuk Washington maar een foto van een van de Beatles, een enthousiaste Ringo.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten