dinsdag 27 juni 2023

MIJN SPROOKJESJAREN, AUTOBIOGRAFISCHE ROMAN UIT DE JAREN ZESTIG

 


Al bloggend over mijn sprookjesjaren als student in Nijmegen heb ik een boek bij elkaar geschreven,  een autobiografische roman.

Autobiografisch omdat het uitgangspunt en de inspiratie voor het boek mijn opgedane ervaringen zijn. Het gaat dus ergens over. Een roman ook omdat het boek niet bedoeld is als een evaluatierapport of historisch overzicht. Dat laat ik graag aan anderen over. De roman behelst ook de ontwikkeling van mijn geestelijk leven. Misschien niet altijd het meest opwindende maar wel zo belangrijk voor iemands vermogen om overeind te blijven in het leven.

Al bij al geeft het boek ook een aardig tijdsbeeld zoals een goede vriendin na lezing zei. Zo krijg je een beeld van wat het kost om te studeren, hoe studenten wonen, hoe ze geld bijverdienen, hoe ze liefhebben, waarom ze zo nodig moeten protesteren en demonstreren en aan politiek doen, want dat deden we in die tijd. Politiek was belangrijk, gaf betekenis aan je daden en gedrag.

Ik heb het boek vooral geschreven als nalatenschap voor mijn kinderen en naar ik hoop kleinkinderen. Ze kunnen nog eens naslaan wat die ouwe opa heeft uitgevreten in die jaren die de naoorlogse Nederlandse ontwikkelingen markeren. In die jaren werd Nederland immers van een braaf land een land van druktemakers en wereldverbeteraars.

Bij voldoende belangstelling overweeg ik een tweede druk. Prijs: € 15,-

3 opmerkingen: