maandag 17 augustus 2020

MYSTERIEUZE BEELDENTOVENAAR MARK MANDERS IN BONNEFANTENMUSEUM


Beelden kunnen je betoveren. Je komt er niet op uitgekeken. Ze oefenen een onverklaarbare aantrekkingskracht op je uit om te blijven kijken, er omheen te lopen en je te verbazen. Dat is het effect wat de beelden van Mark Manders op mij handen. Zelfs toen ik de foto's voor deze blog klaar maakte, hadden de beelden dat effect. Mark Manders betovert je met zijn beelden. Alsof je iets ziet wat je daarvoor nog nooit gezien hebt en wat je daarna nooit meer zult vergeten. Ik zou zeggen, laat je ook betoveren door Mark Manders. Nog tot 23 augustus te zien in Bonnefanten Museum te Maastricht.

PS. Om misverstanden te voorkomen. De onderschriften zijn van mij, dus niet van MM! De titels volgens MM zijn uiteraard in het museum zien.

PS2. De expositie heet " The Absence of Mark Manders" (Overigens heb ik een hekel aan Engelse titels voor exposities in Nederland. Niet omdat ik een hekel heb aan Engels, integendeel, maar omdat ik de Nederlandse taal een mooie taal vind en Maastricht mag dan in het diepe zuiden liggen van Nederland, het is altijd nog Nederland).

Ik zie je


De gekruisigde aan de kloostertafel


Achtergelaten


Treurig leven


Beklemd


Ik kom straks tot leven


Gespleten eenheid

Wie ben ik?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten