woensdag 14 juni 2017

BEELDVERSLAG FOTO FESTIVAL NAARDEN 1

Aankomst in het vestingstadje Naarden. Het is voor de derde of de vierde keer
dat ik het festival bezoek. Ooit zelfs als een deelnemer aan een fotowedstrijd
dat uitliep op een merkwaardig avontuur.
Traditioneel hangen ook altijd foto(s aan de vestingwallen. Rechts het affiche.
Ik kon het toen nog niet vermoeden maar de beide andere foto's waren een van de weinig inspirerende series.
De linker foto maakt deel uit van de serie "De helden van Stacii Samidin".
De rechter foto maakt deel uit van de serie "Familiar 
strangers" van Bas Losekoot.
Een fotoverslag van het leven in Lagos (Nigeria).
Trouwe lezers van mijn blog weten dat ik het leven in Afrika héél anders in kaart breng.


Na de fietstocht van Soest naar Naarden waren we aan een lekker bakje koffie met gebak toe.
Dat vonden we in Het Arsenaal op een beetje rommelig binnenterras. 
De binnenkant van de mannen WC in de brasserie was een verrassing.


De buitenkant van de mannen WC zag er verrassend heel anders uit.
Ik denk dat het een kwestie van de maagd en de hoer. 

Mannen kunnen niet goed kiezen tussen die twee. 
Het liefst hebben ze allebei maar dat blijft moeilijk.


Vroeg Nederlandse Portretkunst uit de omgeving van Ferdinand Bol (midden 17e eeuw)
in de Grote Kerk, locatie nummer 1 van het FFN.
De getoonde fotoseries inspireerden me minder dan dit oud Hollandse portret.
Ik herinner me stervende palmbomen in Los Angeles, zogezegd ons Amsterdam maar dan
op wereldniveau. In Los Angelos zou ik nooit willen wonen.


In de Grote kerk was een ruimte gemaakt voor dia voorstellingen, iets waar ik
op een fototentoonstelling bijna nooit geduld voor kan opbrengen.


Kleine gezellige terrasjes zijn maar dun gezaaid in Naarden. Het dorp
straalt geen Brabantse gemoedelijkheid uit, zal ik maar zeggen. Geen leuk
bruin café met terras te vinden.


Klassieke schoonheid verraadt zich nooit.
Op de stadhuiszolder (locatie 2) troffen we helaas niet zo'n inspirerende foto's aan.


De toegang tot locatie 6 maakte deel uit van het Vestingmuseum.
De fototentoonstelling op die locatie is daarom gedeeltelijk ook een buitengebeuren.


Ik weet niet of het de bedoeling was van de festival curatoren maar het is op z'n minst
opmerkelijk om oorlogstuig te combineren met romantisch Nederlandse landschappen.

Het festival is nog tot dit weekeinde te bezoeken.

1 opmerking: