woensdag 5 oktober 2011

DIERENDAG: VERBOD OP HUISDIEREN.


Marianne Thieme vindt dat vlees eten een luxe is waar extra belasting over zou moeten worden betaald. Zo keren oude tijden terug. Wie goed in de slappe was zit, kan vlees eten de rest moet zich beperken tot een keer in de week of nog minder.

Waar ik Thieme nooit over hoor is over de luxe van bijna 31 miljoen huisdieren die men er in Nederland op na houdt (cijfers 2006). Heeft zij wel eens uitgerekend wat dat voor kosten met zich meebrengt? Heeft ze er wel eens bij stil gestaan hoeveel vlees er door de molen gaat voor dierenvoedsel in Nederland? In Nederlandse supermarkten staan lange schappen vol met allerlei soorten dierenvoedsel in luxe verpakking. Gaat dit niet ten koste van ons milieu? Erger nog, gaat dit dierenvoedsel niet ten koste van de armen in de Derde Wereld?

Zo bezien is onze huisdieren cultus een schande voor de mensheid. Wordt het niet hoog tijd dat daar een einde aan wordt gemaakt en dan niet enkel door het verhogen van belastingen op huisdieren maar een regelrecht verbod ervan?

5 opmerkingen:

  1. Een verbod op Thieme zou misschien om te beginnen geen gek idee zijn, lijkt me...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me de normaalste zaak van de wereld dat huisdieren worden belast. 31 miljoen maal 100 euro (minimaal) is al weer 3 miljard!

    P.S. speciaal even FF geopend. Met IE kan ik hier niet reageren. Tip: pop-up venster voor reacties instellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er bestaat toch al hondenbelasting?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent toch zo'n dierenliefhebber, Bart, waarom stem je dan niet op Thieme en haar partij? werd me gevraagd.
    Misschien juist wel omdát ik een dierenliefhebber ben, denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Bart,
    Volgens mij moet Marianne Thieme gaan werken op de kinderboerderij.

    Beste Aad
    Ik sluit me bij je aan en bedankt voor de tip. Daar ga ik morgen aan werken. Het is nu te laat.

    Beste Johan.
    Zeker maar die belasting is nog lang niet hoog genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen