dinsdag 7 februari 2023

MOONLOVE

 


De wereldberoemde Amerikaanse astronaut Edwin “Buzz” Aldrin kondigde onlangs op twitter zijn huwelijk aan.

"Op mijn 93e verjaardag en de dag dat ik ook geëerd zal worden door Living Legends of Aviation, ben ik verheugd aan te kondigen dat mijn oude liefde Dr. Anca Faur en ik in het huwelijksbootje zijn gestapt. We zijn in het huwelijk getreden tijdens een kleine privéceremonie in Los Angeles en zijn net zo opgewonden als weggelopen tieners.”

Voor de nieuwelingen onder ons. Aldrin is een van de twee mensen in de wereld die voet op de maan heeft gezet, na Neil Amstrong.

In juli 1969 vlogen commandant Armstrong, piloot Buzz Aldrin en piloot Michael Collins in de Apollo 11 een bijna 400.000 kilometer lange reis naar de maan. Ze deden er vier dagen over om hun bestemming te bereiken.
Armstrong was twee uur en 32 minuten op het maanoppervlak en Aldrin, die hem volgde, bracht ongeveer 15 minuten minder door. De twee astronauten zetten een Amerikaanse vlag op de maan, namen stenen mee en zetten wetenschappelijke experimenten op voordat ze terugkeerden naar het ruimtevaartuig. Alle drie de astronauten keerden terug naar huis en werden als helden welkom geheten.

Naar het schijnt overtreft liefde de roem een maanheld te zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten