dinsdag 18 juli 2017

ELKE DAG EEN FOTO OP INSTAGRAM

Deel 3 is met zijn 83 foto's wat dunner uitgevallen dan de delen 1 en 2.
De Foto Trilogie van Londerzeel bestaat in totaal uit 467 foto's gemaakt
tussen 3 november 2015 en 21 april 2017. Met mijn verhuizing is een einde
gekomen aan het project. Ik ben een nieuw project 
opgestart in mijn
nieuwe woonplaats Oss, eveneens met plaatsing van een foto per dag
op Instagram

Fotoboek Londerzeel 3 is klaar. Meteen het laatste deel want vanaf eind april dit jaar ben ik verhuisd naar Oss, waar ik overigens meteen ook een serie ben gestart op Instagram en gedeeld op Facebook met als titel #Kroniek #Mijn Stad #Oss. Deel 3 beslaat met 83 foto’s de periode 29 december 2016 t/m 21 april 2017.

Ik ben de serie gestart op 3 november 2015. Deel 1 beslaat met 188 foto’s de periode tot en met 8 mei 2016. Deel 2 met 196 foto’s gaat van 8 mei 2016 t/m 29 december 2016. In totaal heeft het project Londerzeel dus een jaar, 5 maanden en 16 dagen geduurd en 467 foto’s. De foto’s zijn gemaakt met smartphones. Tot 3 januari met een Samsung Galaxy, daarna met een iPhone 5s. 

Deel 1 van de Foto Trilogie van Londerzeel. Met zijn 188 foto's beslaat dit deel
de periode 3 november 2015 tot 8 mei 2016

Het project was bedoeld als een experiment. Ik ben er -geloof ik - niet zoveel anders door gaan fotograferen dan ik al deed met mijn digitale camera’s (Samsung en Lumix). Net zoals tegenwoordig met elke digitale camera kun je onder de meest diverse omstandigheden vrij gemakkelijk foto’s maken. Dat was in de tijd van de naloge fotografie wel heel anders, zowel wat betreft materiaal als technische kennis en inzicht. De zoom mogelijkheid is in een enkel geval handig en bruikbaar vooral om beter mee te kadreren.

Deel 2 van de Foto Trilogie van Londerzeel beslaat met 196 foto's de periode
8 mei tot 29 december 2016.


Elke dag verscheen een foto op Instagram zoals nu ook het geval is met het project #Kroniek #Mijnstad #Oss. De drie fotoboeken zijn gedrukt bij Blurb. Met behulp van een speciaal programma heb ik ze rechtstreeks van Instagram kunnen binnenhalen in het boek. Heel irritant is echter dat het programma niet de hele foto importeert maar een rechthoekige versie die ook in het Instagram overzicht staat. De kwaliteit van de druk is ook niet zo goed. Het zijn al met al leuke boekjes maar ze zouden stukken beter kunnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten