maandag 17 oktober 2011

IMPROVIZATIE OP EEN ZTOEL


Petrus, ImproviZatie op een Ztoel (acryl, hout en leer)

Ik hou van jazz muziek. Tijdens het schilderen heb ik graag jazz muziek aan staan. Of blues als ik in een wat weemoedige stemming ben. Voor mij is jazz en blues vrije muziek. Ik ben geen musicus –verre van dat - maar ik stel me zo voor dat de jazz muzikanten uitgaan van een soort muzikaal raamwerk waar zij omheen improviseren. Zo schilder ik ook graag. Net als in het leven zelf. Je ontwerpt een raamwerk - gezin en werk bijvoorbeeld - en improviseert daar omheen. In de schilderkunst een raamwerk van blokjes waarbij je improviseert met kleuren. In het leven improviseer je samen met je gezin, je familie, vrienden en al wat en wie er nog meer bij komt kijken om iets van je leven te maken.Het wordt dan ook niet saai.

5 opmerkingen:

  1. Gezellig, vooral met die koffiepotten erbij.
    Ik mis de tweede stoel, voor het bezoek...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Selma
    Daar wordt al over nagedacht...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij zo'n stoel kan ik je Don Cherry aanbevelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vrolijk word je er sowieso van.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Blewbird
    Don Cherry ken ik niet. Wel dona Sherry.

    @Johan
    Das nou net de bedoeling.

    BeantwoordenVerwijderen