dinsdag 29 juli 2014

OP DE FIETS DOOR NEDERLAND (1)

ZOLDER UIZICHT, DEN BOSCH, JULI 2014

De komende weken publiceer ik op deze blog een serie foto's getiteld “Op de fiets door Nederland”. Met behulp van de inmiddels bekende knooppunten heb ik samen met mijn vrouw een fietstocht langs een stel vrienden gemaakt die min of meer toevallig ook dwars door Nederland gaat. Door het meer Oostelijke deel van Nederland wel te verstaan, dus nogal ver weg van de Randstad. Je zou kunnen zeggen en dat zie je ook aan de foto's, door het rustige en niet volle Nederland. Het weer werkte mee op een dag na, toen hadden we echt Nederlands regenweer, De godsganselijke dag lang.


WASSEN EN STRIJKEN OP ZOLDER, DEN BOSCH JULI 2014

De foto serie sluit aan bij de serie foto's “Dutch-land” die al een tijdje te vinden is op deze blog. Onder deze naam heb ik foto's verzameld die ik in de loop der jaren in Nederland gemaakt heb. Hetzelfde doe ik met mijn in Vlaanderen gemaakte foto's maar dan onder de naam “Flanders-Land”.

Het zijn documentaire foto's, gemaakt met een “sociologisch” en een “fotografisch” oog. De bedoeling is om het typische van Nederland en Vlaanderen in beeld te brengen, zonder in de val van  cliché's te lopen: de klompen, de molens, de tulpen, de wafels, het manneke pis, de frietkotten, het bier enz. Of ik daar ook in geslaagd ben, laat ik graag over aan het oordeel van jullie kijkers, tegelijk kenners en buitenstaanders.  


FITNESS OP ZOLDER, DEN BOSCH JULI 2014

3 opmerkingen: