woensdag 2 oktober 2013

BLOGARTIEST

Als Blogartiest moet je streng voor jezelf zijn. Mislukte blogs gaan onmiddellijk en onverbiddelijk de vuilnisbak in. 

Het is je vast nog niet opgevallen maar sinds kort heb ik me de titel BLOGARTIEST aangemeten. Vanwaar komt dit en moet dat nu zo nodig? We worden al zowat dood gegegooid met kunst. Het ene museum naar het andere kondigt een tentoonstelling aan die je beslist niet mag missen, musea waar je vroeger nooit van gehoord had, waar je het bestaan niet eens van wist. Hoe kan dat met al die bezuinigingen? Het is mij een raadsel of zijn door die bezuinigingen al die musea plotseling aan de slag gegaan omdat ze anders binnenkort moeten sluiten? Als dat zo is dan maken subisdies dus inderdaad mensen gemakzuchtig. Het zou mij niet verbazen.


Een Blogartiest moet natuurlijk ook de nodige kunstjes kunnen zoals in een hap een appel eten.

Met blogs wordt je ook al dood gegegooid. Ik heb geen idee hoeveel blogs er op internet rond zwerven, maar dat moeten er miljoenen zijn. Daar komt die van mij dus ook nog bij. Toe maar, alsof er al niet genoeg te zien en te lezen is. Eigenlijk zou ik er dus maar beter mee stoppen, maar wat dan? Duiven gaan houden, golf spelen, stickers verzamelen, meer boeken lezen, zwemmen of gewoon rondjes door het dorp fietsen? Al die dingen liggen me niet. Fotograferen, schilderen en blogs schrijven daarentegen wel. En aangezien elke moderne psycholoog je aanraadt vooral je ding te doen, blijf ik dat dus ook maar doen.


Een blogartiest is niet bang het kind in en met hem te laten spelen.


Ik heb daar in de loop der jaren handigheid in gekregen. Voor een blogtekst met illustratie, foto, tekening of wat dan ook, draai ik mijn hand niet meer om. Het is een ambacht geworden. Maar het is al met al toch net een tikje meer dan ambacht. Het is een ambacht met een artistiek vleugje. Dan kun je natuurlijk de pretentie hebben dat je een blogkunstenaar bent maar dat is net iets teveel van het goede. Een artiest daarentegen grijpt wat minder hoog. Het roept associaties op met circusartiest. Die wil zijn publiek vermaken en dat wil ik ook. Dus daarom noem ik me voortaan BLOGARTIEST. En wie weet, ben ik daarmee de eerste die dit woord voor een nieuw vak gebruikt. Ik vind het ook goed staan. 


Wat is uw beroep? 
Blogartiest. 
Zo, dat is me toch ook wat. 
Brengt dat ook nog wat op? 
Wat zal ik zeggen? Arbeidsvreugde?
Wat de gek ervoor geeft?
Ook dat, maar dat is met alles zo.

3 opmerkingen:

  1. Zo, Petrus de blogartiest. Toeval bestaat niet, denk ik, maar nu zou ik haast gaan twijfelen. Ik had net het zinnetje "mensen blijven altijd dezelfde die ze bij de geboorte zijn" ingetikt toen ik op je blog stuitte. En ik had weinig moeite om in dat jolige gezicht het lachebekje te herkennen met wie ik ooit een schoolbank op het Titus Brandsma Lyceum heb gedeeld. Daarna heb ik je nog een paar keer in andere gedaantes gezien, maar dat waren allemaal poses, neem ik aan, tussenposes, zogezegd, als je me deze woordspeling vergunt. Je woont nu in België, heb ik begrepen. Je bent me toch niet achterna gereisd? Ik woon allang weer in Nederland. Enne... Kom je nog wel eens in Oss?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Opmærksomhed
    Målet er at informere den brede offentlighed, sunde mænd og kvinder. Hvem er interesseret i
    Doner straks knoglemarv (nyreorganer) til nyrer, testikler og 100 % alvorlig kontakt. E-mail; Marialadrimaholyclinic@gmail.com
    fordi vi er mange
    Patienter, der i øjeblikket har behov for en nyretransplantation.
    Leder du efter muligheden for at sælge din nyre kontant for at finansiere den
    Vi køber din
    Nyre til € 980.000
    Lever: 700.000 €
    Æggestokke: 9.000.000 €
    Knoglemarv: 900.000 €
    og vi har også Vib / AIDS Ultra Vibros 11 lægemidler, der vil helbrede dig eller give dig mulighed for at gå længere
    send os en e-mail
    EMAIL;
    e-mail;. Marialadrimaholyclinic@gmail.com
    WhatsApp: Spørg mig
    Oprigtig

    BeantwoordenVerwijderen