woensdag 29 januari 2014

FOTOBOEK MARRAKECH IV

Marrakech, 11 januari 2014. De foto roept bij mij associaties op met "De grotten van Ali Baba". Dat brengt me er trouwens op dat ik enkele keren als Ali Baba werd aangesproken. Dat had iets vertrouwelijke brutaals en humoristisch. Ik had er in elk geval geen moeite mee.


Marrakech, 12 januari 2014. Toen ik een foto maakte van een straatveger protesteerde hij. Deze man vond dat overdreven. Hij had niks tegen het maken van souvenirs. Toen kon hij een foto van hemzelf natuurlijk niet meer weigeren.


Marrakech, 12 januari 2014. Onze Riad (een soort Marrokaanse B&B) lag midden in een volkswijk en dus was er altijd weer veel te zien aan dagelijkse beslommeringen.


Marrakech, 12 januari 2014. In Marokko zie je overal de overgang van traditioneel naar modern. In de volkswijken zie je nog veel traditionele klederdracht, vooral bij vrouwen.


Marrakech, 12 januari 2014.Overal ter wereld keuren en kopen vrouwen op de markt op dezelfde manier. Ik vind dat heel geruststellend.


Marrakech, 12 januari 2014.Het is niet op de foto te zien maar vlak voordat ik deze foto maakte werd de jongen rechts nog achterna gezeten door de man met de veger. De jongen was hem te vlug af en wij zien hem dus lachend naar de camera weg lopen. Het waarom van de ruzie, weet ik niet.


Marrakech, 12 januari 2014.


Marrakech, 12 januari 2014.Deze vrouw zat in de buurt van een moskee te bedelen. ze had geen bezwaar tegen een foto uiteraard nadat ik haar wat had gegeven.


Marrakech, 12 januari 2014. Op de een of andere manier is dit een 'oosterse' prent. Een plaatje uit een boek over   een ver 'oosters' land.


Marrakech, 12 januari 2014. Een van de vele markten op een van de vele pleintjes.

2 opmerkingen:

  1. @ZJA
    Klopt. Ontwikkelingen gaan allemaal veel minder snel dan menig vooruitstrevende geest kan bevatte.

    BeantwoordenVerwijderen