woensdag 18 januari 2017

JESSE KLAVER

politieke spotprent van petrus

Ik denk dat mijn moeder Jesse Klaver van Groen Links een betrouwbare politicus zou hebben gevonden vanwege zijn keurige pak. Dat zag mijn moeder graag en ik denk met haar veel moeders. Een keurig overhemd met goed gestrikte stropdas maakt het af. Ook dat is vertrouwenwekkend. Hij is ook knap. De charmante losse krul op zijn voorhoofd geeft hem iets ondeugends. Zijn haar is misschien wat te lang maar dat mag tegenwoordig. 

Hij kijkt recht in de lens en ook dat is gunstig. Met zijn handen losjes in zijn zak maakt hij een zelfverzekerde indruk. Hij staat er bij als de toekomstige CEO van BV Nederland. Dat nu zou voor mijn moeder, vrouw van een vakbondsman en actief in de Katholieke Vrouwenbond, net iets te ver zijn gegaan. Zulke mannen kunnen ook te gretig zijn.

Tot overmaat van ramp melden de kranten dat ook hij het Torentje in wil. Mijn moeder zou vinden dat hij daar te jong voor is. Wat moet zo'n jongen daarna met zijn leven gaan doen. Hoofdcommissaris van de EU, president van de wereld worden? Het lijkt erop dat zijn jeugdige bravoure naar zijn hoofd is gestegen. 

Hij vindt zichzelf wel erg bijzonder, een beetje nederigheid zou geen kwaad kunnen. Eerst nog maar eens wat meer ervaring opdoen, dat zal hem op den duur een scherpere blik op mens en samenleving geven, net als mijn moeder. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten